Thursday, September 01, 2011

Himmelsk #48
1 - Entrence Sculpture 
Ser du de to ansikter? 
Skulpturen her er plassert utenfor Frederik Meijers Gardens and Sculpture Park.
Parken er alene verd en tur til USA.
Dersom du liker planter, kultur inkl musikk, kunst og natur.
914 - Pitcher Plant Red 
Første del av vår tur i parken kan du se her.
Men kom ikke for nær de kjøttetende plantene;-)
Når du har tid kan du lære hvordan du selv kan dyrke slike.
Du finner linken på denne posten.

Mange har muligvis fulgt med i debatten for eller mot en skulpturpark i Ekebergåsen i Oslo. 
Skulpturer plassert ute i den frie natur. Det finnes mange slike parker omkring i verden.
Til stor begeistring for lokalbefolkning og besøkende.
Og alltid har det først vært massiv motstand, men når parkene ble ferdige: Kun begeistring.

I senere innlegg vil jeg ta deg med på en unik tur rundt i denne parken.
Ett bilde eller to her og resten på min engelske blog.

Gled deg.
Parken er himmelsk.

Og himmelsk er Petunia som lar også oppleve så mye positivt i sammen. Hun har hele tiden nye lesverdige poster på sin blog.

23 comments:

Leovi said...

Beautiful pictures, I love the light in two, the first gives a taste of the reliefs of the magnificent sculpture, the second enhances colors and shapes.

Mona said...

Det ena ansiktet ser jag hur tydligt som helst. Det andra är lite med subtilt. Blommorna på den köttätande växten ser ut som tofflor.

Rimkogeren said...

Fantastisk skulptur - Godt at kødædende planter ikke har mennesker på menuen.... God weekend :-)

Malys krok said...

Ser ansiktene ja! Så morsomt! Det øverste er en dame, det nederste en mann! Når en reiser så mye rundt får en se og oppleve litt av hvert! Takk for hilsen! god helg til deg!
-Margit-

Anette said...

Flotte bilder! Ha en super helg, hilsen Anette :)

Marianne said...

Herlige bilder!
Får litt frysninger på ryggen av de plantene, men de er jo egentlig vakre!
Ønsker deg en riktig god helg!

Rejen said...

Flot skulptur..;)

Leckeres für Mensch und Katze - Goodies for a pleasant life said...

Great sky and I like also this flower. If you like join us at Weekendflowers :) You are warmly invited!

SigridfraEnget said...

En flott skulptur!

Petunia said...

Ja,jeg ser ansiktene!! Tøft!! Liker vanligvis ikke slik "moderne" kunst, men denne hadde det vært moro å se in real life!!

Benita said...

Jag ser ett ansikte men inte två. :)

Unknown said...

Ja jeg ser to ansikter, fantastisk skulptur. :) Takk for positiv kommentar på bildet mitt.

Refleksjon på livsvegen said...

Så flott park!

Vakker helg :-)

Pysselfarmor said...

Så vacker skultpur - väldigt annorlunda och speciell...jo jag ser ;-)

4U2 said...

Väldigt tjusiga bilder!

annemarlen said...

Vackra bilder, och visst ser jag ansikten :-))

Qehenne said...

Jeg ser heldigvis to ansikter. Likner på gamle statuer fra egypt? Kjøttetende planter tror jeg neppe jeg har lyst til å ha i heimen- tenk på katten og min lille pappillon. Nei tør ikke å tenke tanken engang :-O

Anette said...

Flotte billeder fra din tur til USA. Jeg kan se begge ansigter .. tror jeg ;) Rigtig god søndag.

Leonora said...

Åh lekkert! Ja skulpturen altså :-) kjøttetende planter skal jeg holde meg unna... God søndag!

Melusine said...

Flott bilde av en spesiell skulptur!
Den parken skulle jeg gjerne besøkt :)

Elin said...

Takk for besøk hos meg, så koselig.:-) Ser godt ansiktene ja, flott skulptur. :-)

Irene said...

Utrolig flott skulptur ... det er så mange plasser en skulle ha besøkt. Du serverer stadig noen nye som frister! Om jeg aldri kommer dit kan jeg i det minst nyte de flott bildene dine!

Irene

Vilt og vakkert said...

Heisann!

Noen av de 'samme' ansiktene så jeg faktisk i Malaga for noen år sida. Spennende effekt.
Ha fortsatt go' sensommer, litt fuktig, men god og varm ;:OD)