Monday, May 23, 2011

Mandagstema 23. mai 2011:
Let’s Play.
Hva i all verden tenkte jeg, har Petunia tatt min utfordring fra fredagens Himmelsk, der jeg spurte: Hvor er dette?
Himmelsk #36
Riktig svar er Istanbul og Den Blå Moske. Det var det flere av dere som svarte riktig på, men ikke alle. Istanbul er virkelig et spennende reisemål.


Denne mandag skal jeg leke litt mer igjen fra berømte steder. Og ikke fra hvor som helst. Men fra et sted som regnes blant verdens 7 nye underverker. Om du ikke har vært der, har du garantert sett bilder fra dette stedet, men da uten slike unike detaljer:
Mandagstema 2011-05-23 
Ja, hvor kan du finne disse unike edelstener inngravert i marmor?
Stikkord: Det er ikke i Europa. Edelstene er hentet fra flere verdensdeler. Det bor flere mennesker i dette landet enn i Europa og Nord Amerika tilsammen. Bildet her er en scanning fra en slide. Meget detaljert.

Flere lekefulle hos Petunia

PS. I hele den del av Oslo hvor vi bor sliter vi med internettet. Med andre ord, jeg kommenterer så ofte forbindelsen tillater det;-)

9 comments:

Anonymous said...

Vakkert bilde, og det er fra Taj Mahal. :)

Annelie Esséus said...

Vilket fantastiskt ställe det måste vara att besöka!

Monica o Jacob said...

Vackert var det men jag har ingen aning om var man kan beskåda detta.
Ha en bra vecka,-)))))

Rejen said...

Fint billede og detajler, men ved ikke hvor det er fra...Svendborg, det er jo på Fyn..;-D

Mona said...

Tänkte genast på Taj Mahal. Jag var med och röstade om de nya sju underverken, så Taj Mahal är det enda tänkbara.

Inge said...

Flot billede, kan se der gættes på Taj Mahal.. jeg har aldrig været i Indien, så jeg kan ikke gætte med.. :-)

Petunia said...

Lekent!!!!

Melusine said...

Hm, aner ikke hvor dette er fra, men ser at mange har foreslått Taj Mahal så da er det sikkert det?

Kjedelig når internett forbindelsen er dårlig, håper det har ordnet seg nå :)

Anonymous said...

Så flotte bidrag yder du ihvertfald ;-)
...og jeg har haft mere end en uge, hvor 9 ud af 10 commentarer afgivet af mig blev nægtet afleveret bloggermæssigt; blev så irriteret, men hvad hjælper det :)
Nu har jeg fundet bloggers seneste fejl, fået den rettet, og jagten går ind på at få lagt kommentar ind hos alle Jer, der tidligere glædede mig. Tak!!