Friday, February 11, 2011

Himmelsk #22 – 11-02-11
Himmelsk - logo 
Denne uken et kort glimt fra noe jeg aldri vil gjøre en gang til. Himmel og jord ble snudd fullstendig på hodet i svimlende fart.
Micigan Adventure - moderne berg og dalbane 
Her er glimt #1. Man kan bli hjernedød av mindre. Selv med blå himmel.
MI Adventure - bergogdalbanene 
Berg og dalbanen i bakgrunnen er 1 mile lang (1609 meter). Med 100 km i timen passerte vi toppene – og da var vi i fri luft! Aldri en gang til. I forgrunnen den gamle- den som er for pingler.

Om du har lyst finner du disse “attraksjoner” her. Til trøst kan jeg fortelle at det også er en vidunderlig vann- og badepark her. Den likte jeg. Men det er en helt annen historie.

Flere himmelske opplevelser deles hos Petunia

PS. Følger du Petunias oppfordring om å gi din kommentar til de andre deltakere? I løpet av helgen skal jeg rekke dere alle.

Vil du seg meg som 1 år gammel?
Det var mitt nostaliske innlegg under mandagstema denne uken.
Dessverre hindret job-situasjonen meg til å kommentere annet enn noen ganske få andre innlegg;-(   
Tusen takk til dere som likevel kommenterte badebildet fra 1946.

21 comments:

Margrethe said...

Hvilket flot photo - og tænk at du har prøvet det, pyha - det turde jeg ikke :-)

Refleksjon på livsvegen said...

Flotte bilete!

Men vart nesten kvalm ved tanken på å prøve dei ;-)

God helg!

Rimkogeren said...

Tak for din hilsen og god weekend :-)
Flot - Flot - Men nej tak- Jeg er også en tøsedreng/pingler ;-C

leirabestas said...

God morgen:))takk for hyggelige komentarer,kjekt att du likte bilda mine.Jammen fikk du meg til å flire tidlig på morgenkvisten:))herlige bilder av berg og dalbane,men jeg kunne ikke beskrevet opplevelsen bedre en deg.Jeg tok berg og dalbane for 9 år siden og bestemte meg for att dette var første og siste gang:)))
Ønsker deg en strålande dag

Petunia said...

Det kan være så blå himmel det bare vil, men jeg hadde aldri gått opp i noe slikt. Ikke den gamle for pingler heller! Never, never, never!
Jeg blir som Sigrid her, kvalm bare av tanken... Jeg sitter heller her og nyter bildene din jeg om det er greit:)
- og så tuseler jeg kanskje innom badeparken etterpå;)
Ha en fin lørdag!

Monica o Jacob said...

Wow den skulle jag vilja åka med.
Ha en skön helg;-)

Anonymous said...

Nydelig bilde.
Men nei takk, jeg står over, ville
ikke prøvd noen av dem.
Ønsker deg en fin helg.

Malgorzata Ingstad said...

Jeg hadde bildet av et menneskehjul fra tivoli på en av de siste himmelske innlegg og fikk akkurat lignende kommentarer. Det ser ut som hele himmelsk-gjengen liker seg best på jorda - meg inkludert. Begynner vi å dra på åra?

Qehenne said...

Hadde jeg vært 20 år yngre hadde du kanskje fått meg opp i berg og dalbane. Men nå, NEI.
Ha en fortsatt deilig helg :-)

Vilt og vakkert said...

Heisann!

Der har vi nok en felles 'greie' - synet på berg og dalbane!
Pliktskyldig tok jeg den i Disney World i Paris, men hadde øynene lukka hele tida. Jeg føler det ubehagelig, ikke moro i det hele tatt!

Neste helg slikker vi sol, ikke den i Fredrikstad! Så besøket må nok utsettes ;:OD) Ha go' hælj!
Jeg er blitt litt sær når det gjelder kommentarer jeg nå, tida strekker ikke til, så det blir til at jeg svarer alle, og plukker tilfeldig ut noen nye hver gang!

Laila -Karin said...

Modig du som turde å prøve det.
Det hadde ikke jeg gjort.
Flotte bilder.
Ha en super helg.

Malys krok said...

Du vet nu iallefall hvordan det føles å ta den! Det gjør ikke jeg og vil heller aldri få vite det!

Jeg har også skrevet kommentar til ditt nostalgibilde!

Takk for hilsen! Snøen som kom i natt tok all min tid i formiddag! Phu.. tungt! -Margit-

SoF said...

Tack för ett bra tips - att fotografera på/i nöjesparker. Dina bilder blev riktigt bra.
Tufft!

Berg-o-dalbanan på bild nr 2 är ju nästan som ett konstverk.

Glad lördag!

hobbyvimsa said...

Herlige bilder,kiler i magen bare å se på bildene,me like berg og dalbane!!

Ha en fin helg!!

Klem Linda:)

Maria G said...

Jag hade aldrig vågat åka med den berg och dalbanan, så jag måste säga att du har varit otroligt modig.
Jättefina bilder!
Ha de gott!

- ma - said...

Flotte bilder! Likte spesielt godt det andre, fargene på himmel og vann og banen som speiles i vannet. God helg fra enda en pingle :)

Sivangj said...

For noen hærlige bilder.
Skulle gjerne tatt turen i den berg og dalbanen.
Liker spenningen når en står og venter uten å vite hva en går til, hjertebanken når en setter avgårde i vill fart uten kontroll og ikke minst den boblende gleden når en er ferdig :)

Tusen takk for kommentaren foresten
Håper du har en hærlig søndag
Klem fra Siv

Lifecruiser Photo Playground said...

Excellent photos as usual Tor :-)

Oooooooohh!!!! No, no, no, I'll never ever go up in that one even though Muskegon isn't that far from my friend if I ever get to visit her!!!

Well, I could think of getting there just to take interesting or fun photos, but that's it!

merete said...

jeg motvirker lysten til å prøve berg og dalbane en gang til ettersom de siste opplevelsene ikke var gode... men en dag gir jeg vel etter. la oss håpe det blir langt fra en type som denne! stilig bilde ;-)

Melusine said...

Wow! Litt av en berg og dalbane det der! Tror det hadde gått rundt for meg og om jeg hadde turd å sette meg i den :)

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - said...

Imponerende med én gangs gjennomfart på banen, åkkesom! Hadde ikke vært meg.