Thursday, February 03, 2011

Himmelsk # 21
Himmelsk - logo 
Etter forrige ukes Himmelsk var det mange som ville bli med oss på en tur igjen, dog ikke med en kabelbane. Så hvorfor ikke tenkte jeg.: Til Millenium plassen i Chicago. Av alle steder. (Vi skal tilbake dit i juli d.å).
Himmelsk - Chicago Millenium Park - 2006 - 1
La oss starte med inngangen. Her ble vist, stadig skiftende bilder av vanlige folk fra Chicago. Himmelsk i seg selv. Men les videre
The beain from outside - you see the Sky
Så plutselig den himmelske åpenbaring: The Cloude Gate. Formet som en bønne. Himmel og by på samme tid.
Ser du det?
The Bean 1
Jeg har aldri sett et slikt fascinerende kunstverk. Det var jo en flott sommerdag, med klar blå himmel.
Vi måtte jo bare komme nærmere
Inside the Bean 
Som gir himmel og jord slik nærhet. Ser du det?Inside the Bean 2
Og, hva skal jeg si annet enn at dette må du oppleve selv.
helt spesielt

Vi har vært mange steder rundt omkring, men denne “bønnen” er og blir en himmelsk opplevelse for oss.
Chicago, we comes back

Se på bildene forstørret, ved å klikke på hvert enkelt, så vil du forstå hva jeg mener. 

25 comments:

Monica o Jacob said...

Härligt med speglingarna, riktigt himmelskt;-)
Ha en trevlig helg;-)

Monica said...

Det så helt fantastisk ut..-hit vil jeg også! Vet du hvem som er designeren bak bønnen..-kan det være Jeff Koons? Ha en himmelsk helg :))
Hilsen Monica Mokkamaster

Rimkogeren said...

Tak for din hilsen og god weekend :-)
Jeg siger bare waaauuuuv!

Maria G said...

Åhh vilka fantastiska himmelska bilder. Den bönan skulle jag vilja se i verkligheten :)
Ha en fin kväll & Trevlig helg!

Refleksjon på livsvegen said...

Så stilig!

God helg :-)

Malys krok said...

Har du sett! Det var helt fantastisk flott! God helg1 -Margit-

Petrinetrollmor said...

Du himmel for eit kunstverk !! Virkelig fascinerande !

Klem frå Petrine som ønsker deg ein fin fredagskveld.

Inge said...

Jeg er fuldstændig betaget af sky porten.. den måtte virkelig gerne stå hos mig.. i min have.
Du ønskes en god weekend :-)

GAWO said...

Jeg kan ikke bli mer enig med deg. Jeg har vært der og sett plassen og bønnen. Rett og slett helt unik. Spennende og spesiell. Jeg skulle mer enn gjerne ha vært en tur tilbake til Chicago. En by som har mye fint å by på.

... tror jeg må tilbake til bloggen din og sjekke ut linken om byen :-)

Petunia said...

Dette var imponerende og tøffe bilder Tor!
Du verden (ja, det må være det rette ordet) så bereist du er!!

Anette said...

Flotte billeder - bønnen er da et fantastisk kunstværk. Du rejser meget (??) Det må være fantastisk :) God weekend.

Anette said...

Flotte billeder - bønnen er da et fantastisk kunstværk. Du rejser meget (??) Det må være fantastisk :) God weekend.

Laila -Karin said...

Fascinerende bilder.
Utrolig flott å se.
Ha en fin helg

Leonora said...

Hehe ja dit blir jeg med, ingen små billekabelegg i sikte :-) Det ser utrolig flott ut der, og det er så gøy å e bilder fra dine reiser. Ha en fin helg!

Melusine said...

Takk for at vi slapp en ny taubane!
Hehe, men Chicago kan jeg like :)
Men The Cloud Gate tar kaken,
fantastisk flott å se refleksjonen fra himmel og by på samme tid i det kunstverket!

Lifecruiser Photo Playground said...

Väldigt bra bilder allihop! Detta måste vara en av de mest fotade objekten av fotointresserade i alla fall och det beror ju förstås på den fascinerande speglingen i den! Ett av de ställen som jag har velat besöka om vi ska åka till min kompis over there!

Jag var lite sen med mitt bidrag, delvis pga att internet har krånglat hela kvällen :-(

Anonymous said...

Fantastisk!
For et kunstverk!
Ønsker deg en fin helg.

hobbyvimsa said...

Heisann!!

Wow dette så jo bare helt rått ut:)
Kule bilder!!

Du må jo ikke glemmer bildene mine he he!!

Gratulere som bestefar,godt alt gikk bra,og at gutten kom tilslutt:)

Takk for lykke ønskninger:)

Ha en fin helg til dere også!!

Klem Linda;)

Mona said...

Vilket spännande och imponerande konstverk. Otroliga speglingar. Även om jag förstår att det är något man måste uppleva själv, så tycker jag du lyckas förmedla mycket av upplevelsen genom dina bilder.

AnneKa said...

Utrolig stilig!!!

Mandy Lou said...

Det var litt av en bønne. Flotte bilder du har fått ut av den.

Pysselfarmor said...

Det var verkligen ett annorlunda OCH vackert konstverk. Fint med speglingarna.

Unknown said...

Bevares for noen spennende bilder! Helt utrolige motiv. Der skulle jeg gjerne vært med kamera. Det ville vært himmelsk!

Takk for at du deler flotte bilder og tekst. Takk også for besøk hos meg.

Bekka said...

Så spennende med bilder og beskrivelser fra reiser! Denne bønnen var virkelig fascinerende, måtte studere flere av bildene av den nøye. Et sted jeg definitivt må oppleve en gang!
Ha en fin søndagskveld :)

Qehenne said...

Oi så stilig! Skulle gjerne ha sett en slik skulptur her hjemme også. Herlig at dere vil tilbake, da blir det flere spennende bilder på oss tenker jeg :-)