Thursday, December 22, 2011

Himmelsk #64
Logo-himmelsk_thumb2 

Denne gang noen himmelske utsikter fra der min mor på 92 år bor i Oslo.
Bildene er tatt 21. desember i år. Vi besøkte min mor.
Fire generasjoner. Mor, sønn, sønnedatter og sønnedatters sønn.
Du kan lese mer på min andre blog om shopping etc med Metin Leander
som er på juleferie i Oslo. Han bor til daglig i Frankfurt.

Himmelsk 22-12-2011 Holmenkollen 
Her er utsikten fra min mors rom på Smedstadhjemmet. Ser rett opp til Holmenkollbakken. Den er flott i mørket også. Danske arkitekter har tegnet bakken.
Himmelsk 2 - 22-12-2011 
Her ser hun rett ned på Smedstad Skole i Oslo, der mange vet at våre kongelige har vært elever. Bildet er tatt gjennom et “gitter-vindu” og vi ser mot syd.
Himmelsk 22-12-2011 
Og her solnedgangen på årets korteste dag, også tatt fra Smedstadhjemmet. Fra dagligstuen og gjennom vinduet mot syd-vest.

Ønsker alle mine Himmelske venner en riktig god jul. Det har vært fantastisk å følge dere alle med virkelig herlige bidrag, til nå 64 ganger.

Følg med himmelske julehilsner hos Petunia.

20 comments:

RosMari said...

Tusen takk for mange koselige kommentarer i løpet av året som har gått. Jeg setter stor pris på det... Ha en riktig god jul, også blogges vi på nyåret! Klem fra Rosen

Mona said...

Så fint att din mor har så härlig utsikt från hemmet. Sista bilden är makalöst vacker. Tänk att solen orkar lysa på årets mörkaste dag. Önskar dig en God Jul!

Irene said...

Jeg benytter anledningen til å takke for fine innlegg og hyggelige kommentarer hos meg!

Ønsker deg en riktig god jul!

Irene

NatureFootstep said...

fina utsikter för att vara en storstad. Trevligt att se. Får önska er alla en God Jul. :)

Wenche said...

En riktig Goood Juul Tor :0)
Takk for mange hyggelige kommentarer i året som har gått. Artid å se noen andre utsikter over Oslo by, enn den jeg ser fra mitt hjem :0)

Monica o Jacob said...

Fin utsikt hon har din mor;-)
Ha en riktigt GOD JUL;-)

Shoshana said...

it's beautiful!

Annemor said...

Deilig bilder.
Ha en vakker jul.

HansHB said...

Pene bilder!
Ønsker deg ei flott jul og et godt nytt fotoår!

Rejen said...

Flot udsigt din mor har..I ønskes en god jul..;-D

Marianne said...

Nydelig stemning og koselig historie!
Ønsker deg en god jul! :)

Størstepia said...

Nydelige og stemningsfylte bilder fra deg igjen! Er alltid så koselig når det er en historie bak bildene!

Takk for alltid koselige kommentarer hos meg på himmelskfredagene!! Ønsker deg en riktig god jul!

Klem fra størstepia

Cecilia Artista said...

Så fin utsikt din mor har!
Solnedgången är också fantastisk!
Önskar dig en God Jul!

Sivinden said...

Fine bilder - så flott å ha en slik utsikt. God jul til deg og dine:)

bentetove said...

Så flott utsikt di mor har!
Nydelige bilder.
Ønsker deg en riktig god og fredfull jul!
Tusen takk for mange oppmuntrende ord hos meg, det er så koselig:))

Ingeborg said...

Koselige bilder, og ønsker deg ei god jul:)

Med kjæleik til livet said...

koselige himmelbilder ..

og takk for koseligeg ord på bloggen min

juleklem fra monika

Anonymous said...

Morsomt å se hvordan det ser ut der, fra uante vinkler :)

God jul til deg og dine :)

SigridfraEnget said...

Sannelig fin utsikt din mor har. :-)

Vilt og vakkert said...

Heisann!

Så hyggelig å se deres utsikt!

Tusen takk for julekortet. Jeg får skrive noen nyttårskort for tida fløy fra meg før jul!
Her er det en kun liten 'pust i bakken' før vi skal i juleselskap med musikk og noko attåt. 'Gjestene' våre er dratt igjen. Hyggelig å se sønnene hjemme et par dager.

Ha fortsatt fine romjulsdager, store 'julklem' fra meg ;:OD)